چگونه ماندگاری عطرمان را بیشتر کنیم؟

1.لباس هایتان را به بهترین روش خوشبو کنید:

معمولا توصیه می‌شود که عطر را روی لباستان اسپری نکنید؛به این دلیل که به‌مرور باعث تغییر بوی عطر و بد بو شدن آن خواهد شد. اما اگر دوست دارید حتما لباس‌هایتان معطر باشند، ابتدا لباس را به‌خوبی بشویید تا عاری از بوی عرق و آلودگی شود. پس‌ازآن، هنگام اتو کشیدن لباس، کمی عطر را در مخزن اتو ریخته تا به‌صورت بخار به لباس برسد و جذب تاروپود لباس شود. همچنین می‌توانید  داخل کمد لباستان را  با چند پاف از ادکلنتان معطر کنید و سپس درکمد را ببندید.

2.شیشه عطر و یا ادکلن را در جای خشک و بدون نور خورشید نگه دارید:

روش نگهداری از عطر و ادکلن  در ماندگاری ان عطر  تاثیر  خیلی زیادی دارد. درواقع اسانس موجود در عطر و ادکلن در صورت نگهداری نامناسب، فاسد می‌شود. نور مستقیم خورشید و یا گرمای خیلی زیاد، ماده معطر عطر را فاسد خواهد کرد و بنابراین شما رایحه اصلی و خوش بوی عطرتان را از دست میدهید و بویی نامطلوب از خود به جای میگذارد..

3.بعد حمام از عطر یا ادکلن استفاده کنید : 

 رطوبت کم پوست‌های خشک باعث می‌شود تا ماندگاری عطر پایین بیاید.  پس بهتر است قبل از مصرف ادکلن پوستتان را با استفاده از لوسیون های مرطوب‌کننده کمی مرطوب کنید. همین موضوع باعث شده که توصیه می کنیم عطر یا ادکلن را بعد از حمام استفاده کنید..

  1. از رایحه های مختلف هر عطر درفصل مناسب اون عطر استفاده کنید:

آیا تابه حال به این موضوع   دقت کرده‌اید که شرکت‌های تولیدکننده عطر، عطرها را برای مصرف در فصل های مختلف دسته‌بندی می‌کنند؟ شاید بدانید که معمولا عطرهای گرم و تند برای فصل  سرد سال مناسب بوده و عطرهای خنک و ملایم مناسب فصل گرم سال هستند. به همین دلیل این موضوع تاثیر زیادی بر اب و هوا دارد.

  1. به نقاط درست بدن اسپری کنید:

بهترین نقطه برای اسپری کردن عطر یا  ادکلن، نقاط نبض‌دار بدن است. اسپری کردن عطر و ادکلن روی نقاط نبض‌دار نه‌تنها باعث ماندگاری بیشتر عطر  می‌شود، بلکه پخش بوی بسیار بهتری از خود به جای میگذارد. گردن، مچ دست، روی سینه، داخل آرنج، پشت زانو و روی شکم، بهترین نقاط بدن برای اسپری کردن عطر هستند.

  1. عطر را روی پوست نمالید:

مالیدن مچ دست‌ها به هم، مواد شیمیایی موجود در عطر را تجزیه می‌کند و این باعث می‌شود که نت‌های پایانی رایحه، سریع‌تر از آنچه که انتظار می‌رود از بین بروند. اگر عطر طوری نیست که بتوانید آن را اسپری کنید، مقداری از آن را کم و به آرامی روی پوستتان بمالید.

  1. عطر را روی موهایتان مسواک کنید:

اگر می‌خواهید بوی عطر بیشتری بدهید و موهایتان هم خوش‌بو باشد، می‌توانید کمی  از عطرتان را روی یک مسواک یا شانه موهایتان اسپری کنید و آن را به موهای خود را شانه کنید . هیچوقت عطر را مستقیم روی موها اسپری نکنید، چون الکل موجود در آن به موها آسیب می‌رساند.

۸. پنبه‌ای آغشته به عطر را در یک کیسه‌ی پلاستیکی نگه دارید

برای اینکه بتوانید عطرتان را در طول روز تمدید کنید، به تکه‌ای  از پنبه چند اسپری عطر بزنید و بلافاصله آن را در کیسه‌ی پلاستیکی بگذارید؛ بعد هوای داخل کیسه را  کاملا خارج کنید و آن را محکم گره بزنید. با این پنبه می‌توانید در طول روز عطرتان را تمدید کنید. البته شیشه‌ی عطر را هم می‌توانید برای استفاده در کیف‌تان داشته باشید، اما این پنبه هم سبک‌تر است، هم کوچک‌ترو راحت تر.

  1. شیشه‌ی عطر را تکان ندهید:

  پس از هربار اسپری کردن عطرتان مقداری از اکسیژن وارد بطری میشود ترکیب شدن اکسیژن با عطر داخل شیشه میتواند باعث کم شدن کیفیت  عطرتان شود پس تکان دادن عطر هم باعث می‌شود که بیشتر در معرض هوا قرار بگیرد و ماندگاری رایحه‌ی آن را کم می‌کند.

 

  1. نت‌ها و گروه‌های بویایی عطر را بشناسید:

 اینکه نت‌های عطرتان از کدام گروه بویایی باشد، در میزان ماندگاری آن موثر است. گروه‌های بویایی مختلف، میزان ماندگاری متفاوتی نیز دارند. برای مثال باید بگوییم که گروه بویایی شرقی و چوبی به‌عنوان ماندگارترین رایحه شناخته‌شده‌اند.